Programma

10 deelnemers leren bij van elkaar en experts over groei, communicatie, financiering, netwerken en businessmodelling.

  • 20-21 oktober 2020

    Kick off

    Je leert de andere deelnemers kennen. Experten geven een introductie over sociaal ondernemerschap en het formuleren van een theory of change. Je bespreekt voorbeelden en analyseert jouw eigen missie, je doelpubliek en klanten en positionering. De tweedaagse sluit je af met een stakeholder mapping en advies over stakeholder engagement.

  • 10-11 december 2020

    Lab days

    Je denkt verder door op je verdienmodel. Hoe organiseer je de HR, productie en verkoop? Hoe kan je dit het beste beheren en welke juridische vorm neem je aan? Vervolgens duiken we in communicatie en marketing. Je legt de basisbeginselen voor een goede communicatiestrategie en bepaalt je community.
    De tweede dag focus je op financiering en impact. Concepten als 'social investment' ‘crowdfunding’, ‘business angels’, 'social impact bonds' and 'investment readiness' komen aan bod. Verschillende financieringsvormen worden toegelicht en besproken. Je sluit de tweedaagse af met het bepalen van je impact en manieren om deze te evalueren.

  • 28 januari 2021

    Cutting edge workshop

    Deelnemers worden uitgedaagd na te denken over de groei/opschaling van hun concept op middellange termijn. Een workshop pitching stoomt hen klaar om hun concept te presenteren.

  • 25 februari 2021

    Future proofing

    Op maat van jouw vragen, verzamelen we experten die je kunnen bijstaan met tips, advies. Je pitcht je concept aan hen. De contacten en hun netwerken zijn van onschatbare waarde voor de verdere ontwikkeling van je sociale innovatie.

  • Promotie

    Doorheen het traject zijn er op verschillende momenten (offline en online) bij Sport Vlaanderen en de Sociale InnovatieFabriek mogelijkheden om je concept voor te stellen of te promoten bij een groot en geïnteresseerd publiek.

Interesse?

Jammer, de inschrijvingen voor 2020 zijn afgesloten.